FÒRUM DE LA INNOVACIÓ: Tom Peters

La paraula excel·lència ja no és una bona paraula, s’ha banalitzat el seu sentit. Però excel·lència vol dir inventar passió, força, energia... Tot el que sigui necessari per a satisfer al teu client.

El premi nobel per la Pau 2006 s’ha atorgat a un banc, el Grameen Bank. És un banc especial amb perspectives de futur. Arribar a la pau és una utopia fins que els pobres no tinguin la possibilitat de deixar de ser-ho. Muhammad Yunus promotor de la iniciativa diu: “la gent va als bancs, però són els bancs els que haurien d’anar als clients”

Fem difícils les coses que desconeixem. Hem de tractar bé al client, un simple somriure és tan fàcil i poques vegades ens atenen amb un.

En canvi, hi ha un lloc, on sempre tenen un somriure per tu i aquest lloc és Starbucks. Per què a Starbucks sempre somriuen? Per que els formen somrient.

Però escoltar excel·lència i adoptar-la a la teva empresa per que ho has sentit és com anar a Sibèria per que t’ho han recomanat, arribar allà i no saber què fer. Abans d’emprendre el viatge, hauràs de demanar-te si vols anar.

Una vegada decidit, necessites un bon equip, un bon producte, clients, acció i excel·lència.

Per tenir un bon equip no l’has de motivar. Cadascú té les seves pròpies motivacions, el líder crea el context on cadascú es motiva a la seva manera.

L’excel·lència és un imperatiu i per a ser excel·lent has d’innovar o morir.

“No és l’espècie més forta la que sobreviu, tampoc la més intel·ligent. Sinó la que més es preocupa per canviar”
Charles Darwin

La única forma d’innovar és provant-ho, fent-ho. Pots pensar que trobes la innovació quan dibuixes esquemes o estudies, però només estàs indagant. Prova-ho i fracassa, d’entre tots els fracassos sorgirà una bona oportunitat.

A Sidney, recolzen els emprenedors premiant els fracassos excel·lents i castigant els èxits mediocres.

TENDÈNCIES DEL MERCAT:

El creixement econòmic està conduït per les dones. The Economist, 12 abril 2006, página 14

La major part del clients estan entre els 44 i els 65 anys. Ageless Marketing, David Wolfe

“People want to be part of something larger than themselves. They want to be part of something they’re really proud of it”
Starbucks

Comentaris

Entrades populars