FÒRUM DE LA INNOVACIÓ: més enllà del producte

Park, Tim Selders - disseny en els negocis

Apple és l'empresa més innovadora del món.

Què és la innovació?

És transformar les idees en valor afegit que pot ser per a la marca, la socetat, la tecnologia, el disseny, etc.

Com es pot innovar?

  1. Inventant: el CD va ser un invent

  2. Barrejant els conceptes de coses ja existents: la màquina Nespresso barreja la cafetera del bar amb la comoditat de fer-lo a casa

  3. Amb aplicacions: el telèfon mòbil

Per a que les idees puguin trionfar, és indispensable que aportin valor.


Com proporcionar-li el correcte disseny a la innovació?


  • producte vs. marca: què és més important per la companyia, el producte o la imatge de la marca
  • autònom o personalitzat: el client sap com serà el que comprarà (McDonalds, Porsche...) o la marca ha de personalitzar el producte pel client (Samsung, Philips, Toyota...)
  • Operacional vs. estratègic: la companyia dóna prioritat a les operacions o a les estratègies
  • Dins o fora: l'empresa segueix la seva pròpia ideologia o les del client

Comentaris

Entrades populars