FÒRUM DE LA INNOVACIÓ: fidelitzar clients

COM TENIR CLIENTS FIDELS I NO MORIR EN L'INTENT

Com arribar al cor dels clients?

  • KH Lloreda, Josep M. Lloreda

  • Producte estrella: KH7 Antigreix.
    Polítiques de conciliació familiar - guarderia

  • Terminal A, Georges Sanz

    • Segment de mercat entre 25 i 45 anys

    • La diferenciació amb altres low cost és la compra d'un bitllet d'anada amb una companyia i el de tornada amb una altra

    • Disposen de sistemes CRM

    • Són especialistes en vols - un 80% de les vendes totals on-line són en vols

    • Disposen de call center, servei SMS pels clients, mail, etc.

    • Tenen una inversió en màrqueting d'un 95% on-line

    • A la web no hi ha publicitat

    • Les comissions de les agències de viatges són retornades al client (entre 1-9%)


  • DIR, Alícia Vall

    • Disposa de la revista DIR Media, DIR TV, DIR.cat -consultoria-, mails i sms -one2one- per comunicar-se amb el client

    • Diversifica els seus serveis: DIR singles, DIR ment, DIR cos...


Per fidelitzar els clients se'ls ha de proporcionar:
  • Confiança en la marca

  • Presentació del producte

  • Persistència de la marca

  • Tractament de les queixes per escrit (representa un 77% del total de queixes): quan es resol favorablement la incidència d'un client, aquest fa cinc vegades la seva compra habitual

  • Oferir qualitat i preu

  • Focalitzar els targets per personalitzar els serveis i productes

  • Facilitar la repetició amb qualitat

  • S'ha d'invertir en formació i formalitzar manuals d'atenció al client

  • Satisfer als equips amb plans de carrera

  • Tenir clients i famílies col.laboradores per testar els nous productes: transformar els clients insatisfets en col.laboradors, demanar ajuda per millorar o arreglar el producte

  • Fer festes pels clients

  • Treballar amb el boca-orella

  • Analitzar el ROI

Comentaris

Entrades populars