FÒRUM DE LA INNOVACIÓ: fidelitzar clients
COM TENIR CLIENTS FIDELS I NO MORIR EN L'INTENT
Com arribar al cor dels clients?
Per fidelitzar els clients se'ls ha de proporcionar:
Com arribar al cor dels clients?
- KH Lloreda, Josep M. Lloreda
- Terminal A, Georges Sanz
- Segment de mercat entre 25 i 45 anys
- La diferenciació amb altres low cost és la compra d'un bitllet d'anada amb una companyia i el de tornada amb una altra
- Disposen de sistemes CRM
- Són especialistes en vols - un 80% de les vendes totals on-line són en vols
- Disposen de call center, servei SMS pels clients, mail, etc.
- Tenen una inversió en màrqueting d'un 95% on-line
- A la web no hi ha publicitat
- Les comissions de les agències de viatges són retornades al client (entre 1-9%)
- DIR, Alícia Vall
- Disposa de la revista DIR Media, DIR TV, DIR.cat -consultoria-, mails i sms -one2one- per comunicar-se amb el client
- Diversifica els seus serveis: DIR singles, DIR ment, DIR cos...
Producte estrella: KH7 Antigreix.
Polítiques de conciliació familiar - guarderia
Per fidelitzar els clients se'ls ha de proporcionar:
- Confiança en la marca
- Presentació del producte
- Persistència de la marca
- Tractament de les queixes per escrit (representa un 77% del total de queixes): quan es resol favorablement la incidència d'un client, aquest fa cinc vegades la seva compra habitual
- Oferir qualitat i preu
- Focalitzar els targets per personalitzar els serveis i productes
- Facilitar la repetició amb qualitat
- S'ha d'invertir en formació i formalitzar manuals d'atenció al client
- Satisfer als equips amb plans de carrera
- Tenir clients i famílies col.laboradores per testar els nous productes: transformar els clients insatisfets en col.laboradors, demanar ajuda per millorar o arreglar el producte
- Fer festes pels clients
- Treballar amb el boca-orella
- Analitzar el ROI
Comentaris